I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år

Sitter och tittar på någon värdelös såpa på någon riktigt random tvkanal. Jag suckar för jag har suttit här och vetat att jag borde gå och lägga mig i över tre timmar. Det är inte det att det faktiskt är någonting roligt eller intressant jag håller på med, snarare tvärtom. Jag sitter här och hoppas innerligt på att någonting lite roligare eller intressantare ska inträffa. Förjäves dock, och det vet jag ju. Frågan är ju om jag ska ta mig till övervåningen och lägga mig i min svala, sköna säng då jag svettas som en gris och har asont i ryggen efter mamma stenhårda soffa, jo det vore skönt. Men var ifrån ska jag finna orken då? Inte någonstans i närheten i alla fall.
Börjar tänka lite på sportlovet som precis passerat, jag är rätt nöjd med vad jag har gjort ändå. Har inte funnit någon ny talang hos mig själv och har inte åstadkommit något speciellt bra, snarare tvärtom men jag är ändå nöjd. Jag har inte hunnit med mycket egentligen, eller jo, men nej. Jag har varit på chillkrök/fester varje kväll förutom två dagar då den ena blev jag busted då jag kom hem full dagen innan och den andra var jag och besökte daniellas farmor och farfar och åt världens godaste skaldjurssoppa och såg min nya favoritfilm på bio. Har sovit hos daniella i stort sätt hela veckan och vi har legat i soffan hela dagarna långa med pauser för käk. Vaknat, degat, äitit, fixat oss, gått ut, supit, kommit hem, vaknat, degat, ätit, fixat oss, gått ut, supit, kommit hem, vaknat, degat... ja, you get the point. Jag har inte hållt koll på någonting alls, har gått upp minst tio kilo och har verkligen inte orkat bry mig. Förvisso är jag känd för att aldrig stressa och alltid rycka på axlarna men det här lovet har jag verkligen inte brytt mig. Blivit riktigt sugen på att färga håret kolsvart och klippa en skarp page, sola solarium tills jag får cancer och bara använda vita kläder. Men nja, jag vet inte riktigt. Nu ska jag i alla fall ställa klockan alldeles för tidigt för att imorgon bitti gå upp cirka sju timmar tidigare än vad jag gjort dom senaste tio dagarna. Livet leker. Känner på mig att imorgon kommer bli en sån där idag-hatar-jag-allt-dag då jag kommer låta huvudet ligga på skolbänken under hela lektionerna utan att ens öppna böckerna, kommer sluka cigaretter som en skorssten och vara en complete bitch mot alla som ens försöker konversera med mig. Ja, något sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0