jag må vara känslokall, men jag är inte hjärtlös

Alltså, är det bara jag som skiter fullständigt i om en kompis/vän/bekant håller på/träffar mitt ex?
Vi är väl just ex för en anledning? En sak om en kille gör slut med en kompis till mig och min kompis går ner i depression typ, och att valet att göra slut inte var ömsesidigt, ja okej, då kan jag förstå om min kompis skulle bli lack om jag skulle börja träffa honom. Men om nu båda går med på att göra slut, eller om till och med hon dumpar honom, då är det väl fritt fram för mig? Fast nu är det ju en "oskriven regel" att man inte håller på med en tjejkompis ex men come on, blir hon sur så är det ju uppenbart att hon fortfarande känner något för honom, och då kanske hon inte skulle gjort slut från första början, men hon kan ju inte bli sur för att han går vidare. Och är det så att din kompis börjar hålla på med ditt ex emot din vilja och det visar sig att dom faktiskt börjar gilla varandra riktigt mycket, låt dom. Var glad för både din kompis och ditt ex skull. Din kompis kanske går miste om sitt livs kärlek tack vare dig annars.
Förutom det så har jag varit på allmänt dåligt humör idag, har blivit sur för minsta lilla och inte tålt mycket alls, jag har kommit fram till att den ända jag tål när jag har sånna här dagar är Ian, han blir inte sur när jag är otrevlig, men han gör mig inte sur heller. Han är lugn och sansad och ställer inte dumma frågor (som kanske inte är dumma egentligen, men de tycks vara det just då) som gör att jag blir irriterad. I många sammanhang tänker han som jag, på sådana saker som jag inte kan ta upp med mina närmsta kompisar som jag annars pratar med allt om, småsaker som alla andra tycker är en självklarhet och som jag tycker annorlunda om. Egentligen är vi olika på alla sätt och vis, jag är allt det han är emot. Men, trots det så är han den ända som förstår hur jag tänker vissa gånger. Det tackar jag gud för, att det finns sånna människor i vinstagårdsskolan också, hade blivit ett betydligt större problem annars.

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Det beror ju på, dumpar tjejen grabben så får hon smått skylla sig själv. Men är det killen som dumpar tjejen, så är det ju självklart att tjejen oftast fortfarnade har kvar känslor för honom. Och vet kompisen om det, så borde man oftast inte ens tänka tanken att hålla på med killen. Varför just tjejens förra kille när det finns så jävla massa andra att hålla på med. Så det beror ju på situationen, men vissa har ju olika åsikter..

2011-02-25 @ 08:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0