sometimes we put up walls, not to keep people out, but to see who cares enough to break them down.

Varför ska man prata känslor för? Jag suger så jävla hårt på det. Kan inte öppna mig, kan inte berätta vad jag känner, har försökt lära mig många gånger, men lyckas aldrig. Det slutar alltid på samma sätt. Dåligt. Det borde bara komma av sig själv tycker jag. Jag menar, är jag med någon betyder väl det att jag tycker om honom? njaaaej, det gör det inte. Det borde visserligen göra det, men ibland känner jag mig bara tvungen, jag vet att en person som läser det här kommer känna sig träffad, men gör inte det. Jag menar kanske inte riktigt det här, behöver bara skriva av mig lite. Men man borde inte behöva berätta vad man känner, hur gör man? jag fattar aldrig hur jag ska säga något så att det låtar bra. Säg sanningen? jo, men ska jag säga vad jag känner eller tycker rakt uppochner så blir det bara tomma ord hullerombuller, jag säger saker jag inte borde säga, säger saker jag inte menar, säger någonting som skrämmer, säger något som gör ont. Vissa är så jävla duktiga på att prata, jag kan inte sätta ord på känslor, kan inte få ner det på papper, jag vet inte ens hur jag känner. Kanske vill jag, kanske inte. Jag är självisk, därför låter jag det bara vara. Vet inte vad jag ska säga, och därför säger jag hellre ingenting. Farfar brukade alltid säga: bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum, än att öppna käften och bevisa att dom har rätt. Ibland hör jag om någons kärlekshistoria, och tänker "faaaaan vad jobbig brud" typ. Tjejer är komplicerade, krävande och för känsliga. Så vill jag inte vara, därför tar alla mig som kall, okänslig och hjärtlös. Det är jag inte heller, men känner inte för att bevisa motsatsen, låt dom tro. och ibland måste jag välja, om jag vill båda då? det går ju inte. Måste välja, kan inte välja. Skiter i båda hållen. det går ju inte heller. Jag är livrädd för känslor, men ändå vill jag inget hellre än bli kär. Jag hatar att inte kunna visa känslor, det är skönt ibland, men ibland vill man att folk ska se att man mår dåligt. Ibland vill man visa hur mycket man uppskattar och tycker om någon. Jag kan inte, är alltid oseriös eller allmänt bitch. Men varför ska jag säga vad jag känner, det är mina känslor och dom stannar innanför mitt skal, den som lyckas knacka sönder det, bra jobbat! Jag vill lita på vad folk säger, men faktum är att jag knappt litar på någon, ingen borde lita på varandra, det gör bara saker svårare. Eller nej, där ljög jag kanske. Det är skönt att ha någon att förlita sig på. Nåja, jag litar ju inte ens på mig själv. Patetisk_brud. klaga inte, jag har en jobbig period just nu, därför blir det såhär.. dessutom har jag mens, låt oss skylla på det. Läs det här, men ta inte in det, jag har säkert ändrat åsikter imorgon, hej!

Kommentarer
Postat av: Daniella

2010-10-14 @ 16:15:55
URL: http://dskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0