funderingar

jag hatar rykten. När jag bodde i rättvik så va det rykten överallt, helatiden. Precis allt och lite till som man visste om sig själv, det visste också alla andra. man kunde verkligen inte lita på någon. Nu har jag insett att det kanske är detsamma överallt. Visst snackar jag lite för mycket ibland, men jag startar fan inte rykten, för jag har varit med om så himla många, falska eller sanna rykten som handlar om något jag inte vill att nån ska veta om som gått om mig, och det suger verkligen. Så sluta starta rykten, och om du hör ett, tro inte på det, och sprid det inte vidare förens du vet sanningen. fråga tillexempel personen det handlar om om det är sant eller inte, och SEN om det nu är så nödvändigt, kan du sprida det vidare, om det är sant vill säga. tänk hela tiden: tänk om det var jag.

varför kan man inte vara vän med sitt ex? man säger när man gör slut att "vi ska fortsätta vara kompisar", men hur många blir det då? typ inga. Antingen så börjar en av dom tracka eller snacka skit, eller så börjar båda göra det. säger inte att inte jag gör det, för det gör jag, men jag vet fan inte varför. svårt att låta bli typ, men ja, som sagt, varför? jag vill mer än gärna vara så bra vän med sam som jag var innan vi blev tillsammans, för jag tyckte jättemycket om honom, och kunde prata med honom om precis allt. förhållanden kan verkligen förstöra vänskap.

Kan man döda någon med blickar? jag tror nog det. i alla fall döda insidan på någon med en ända blick. Om något hänt, man har hört något eller fått reda på något, tagga ner med blickarna och prata istället. fråga och få veta, istället för att titta och tro. Även om man inte visar det, så gör dom där blickarna ont, på alla.
Ja, dom säger att jag brukar ge de så kallade bitchblickarna väldigt ofta, men jag gör det inte med flit, det bara blir så, när jag ska kolla på någon vanligt liksom.. men jag tänker i alla fall på det, och försöker tagga ner på det.. haha.

gah jag känner mig som ett psykfall, som vanligt.. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0