jag går faktiskt i skolan.. även om man inte märker det

Hade möte med rektor, mentor och mamma i skolan idag, halv fem. Vi gick igenom mina betyg och anledningar till varför dom ser ut som dom gör, och så la vi upp en planering till vecka 12 då vi ska ha möte igen. Det är inte det att jag inte har kunskaper, jag är bara lat. Riktigt förbannat lat. sen i somras när allt sprack och hela mitt liv rasade har jag skitit i skolan totalt, jag är där men ändå frånvarande. Sitter antingen och pratar eller bara stirrar in i väggen på dagarna, fräser åt lärare när dom ber mig anstränga mig, jag är aldrig försenad med uppgifter, jag lämnar inte ens in dom. Visste från början att jag skulle komma efter, men 8/10 IG är så inte okej! & det värsta är att jag va rätt duktig i skolan i sjuan och att jag egentligen inte skulle ha G i No och matte nu om det inte hade varit för att jag har mentorn i no och en lärare som älskar mig i matte, så tekniskt sett alla icke godkänt, riktigt jävla illa. Jag menar, hur fan blir man underkänd i HK, Slöjd och Idrott? jo, jag hade aldrig kläder med mig till idrotten, gjorde inte den där förbannade tvättlappen på HK:n och heller ingenting teoretiskt på slöjden, bara det praktiska. Jag vill så jävla mycket mer men jag kan inte. Jag hade aldrig föreställt mig att jag skulle komma såhär mycket efter, och nu är det så himla mycket jag måste ta ikapp, att jag skiter i det och gör det inte, även fast jag vill och måste. Som tur är går jag bara andra terminen i åttan och har ett helt år på mig att ta mig upp, men det är fan inte det lättaste ändå. Målet nu är att bli godkänd i alla ämnen förutom Bild och Svenska, det är min starka sida ligger tydligen. Och jag har bestämt mig för att klara det här, har en termin på mig, med en mamma som ska bli tjatigare och en mentor som ska peppa mig varje skoldag, så ska det nog gå! Jag vägrar hamna på typ Walters IV, eller nån annan skit, jag vill ha alternativ och gå där jag vill och jag vill bli någonting, göra något med mitt liv.
En sak måste jag påpeka dock.. Varför i helvete finns läxor? okej, att man måste plugga till prov förstår jag, men läxor, homework? Man går i skolan typ sex timmar om dagen, fem dagar i veckan. Räcker inte det? Nej, man ska liksom behöva dra med sig skiten hem också! Tror ledningen att man inte har något liv utanför skolan eller? Man säger, gammal som ung, att man ska "leva livet när man är ung", men har vi tid för det då? nej, för vi ska plugga hemma också! det tar ju upp en massa tid, fast inte för mig såklart, för jag gör inga läxor.. Men ska ju som sagt ta tag i detta nu! Konstigt nog kallades jag för pluggis i Rättvik, här garvar man åt mig om jag säger att jag är pluggis, och frågar någon vad jag gör och jag svarar: pluggar.. så får jag sen tillbaka ett sarkastiskt: yeah right.. Men nu jävlar ska ni få se! Jag är inte så dum som jag ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0