svenskalärare here i come?

Mamma drog precis fram en pärm (perm?) med en massa urgamla grejer jag skrivit från typ sådär trean-fyran. va lite kul att läsa faktiskt, kan inte fatta att Kirsti Balint tyckte jag va duktig på att skriva? haha..

Klockan 05:27
Jag vaknar som vanligt på morgonen och gick upp. Jag bor på Birka på en gård som vi kallar Runeborgsgård. Vi är inte så jättejätte-rika men rikare än de flästa på ön. Vi bodde i en slags borg som ligger precis imiten på birka. Ooops! jag har ju glömt att tala om vem jag är och min familj. Jo! Jag heter Eira och jag har två bröder som heter Tor och Sune och jag har en lillasyster och hon heter Lira och min storasyster heter Tura.
Jag har ju förstås en mor och en fader min moder heter Stuna och min far heter Rune. Det är efter min far som gården som den heter "Runebergsgård". Min pappa är hövding över ön Birka, det är därför vi var ganska rika. Min pappas jobb var ju att vara hövding så klart och så var han krigare i en armé.
Nu har ni hört rätt mycket om mig så vi kan ju kanske börja själva dagen nu.......

När jag vaknade gick jag upp och gick ut där mamma stog och sopade på marken efter gårdagen.
- gå ner till sjön och tvätta dig nu sade min mor.
Okej! sa jag lydigt och bästemt.
Jag gick ner till sjön och satte mig på stenen som jag kallar "jättens näve" det är bara för att jag tycker att det ser ut som en näve som är jättestor.
När jag kom tillbaka gick jag in i boningshuset och väckte min hund Bruno för han har sovit rätt så länge nu. Vi gick utt och kastade ben som bruno skulle hämta, det är min favoritlek som vi brukar leka nästan varje dag.
- MAT!!!! ropade matmammasom jag kallade henne..


Ja, vad tycker ni? hahahaha. Ganska bra för att bara gå i trean ändå? jag kan ju stor bokstav och skiljetecken och grejer ;) haha damn I'm good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0