Fredrik Lindqvist gästbloggar

Chaa chaaa Linkzor här! Vad trevligt att få gästblogga eftersom jag själv inte är tönt och bloggar :)

Idag har jag inte gjort så mycket, Vaknade runt 12 och drog upp till Vällingby och käkade med massa grabbar och drog även förbi MQ och shoppade lite kläder.

Dessutom drog iväg en sväng hem till min kompis som fyllde 18 år! :)

Och vad passar inte bättre än en dikt som present? Vill ni höra?

 

8 år fyller man bara en gång i livet.

Att du fyller det nu känns helt efterblivet.

 

Det finns många bra saker med att vara ett år äldre än 17.

Du får köra fordon som kan väga flera ton.

 

Du får även testa på att dricka drycker som innehåller alkohol.

Detta ser vi till att fira på fredag med en redig skål.

 

Du får även köpa ciggaretter vid spångafolkets hus.

Där får du även köpa annan tobak. Till exempel snus.

 

I höst får du även rösta på vem som ska styra i landet som vi lever i.

Röstar du blankt så blir din mamma arg som ett bi.

 

Spela på roulette och häftiga pokerhemsidor.

Surfa in på porrhemsidor och titta på rakade slidor.

 

Du får även gifta dig i svenska kyrkan och på alla andra ställen.

Nekar du nu Amanda detta så får du smällen.

 

Köpa folköl överallt i hela vårt land.

Så se till att stanna här och knyta familjeband.

 

Det finns dock även jobbiga saker med att fylla 18 år.

Du börjar få hårväxt, även på dina förut så lena tår.

 

Helt plötsligt kanske du måste börja att deklarera.

Men oroa dig inte, för att behöva göra det måste du tjäna en hel del mera.

 

Nu när du blir myndighetsförklarad kan du inte längre springa naken på stan.

Isåfall får ...du sitta i häktet hela dan.

 

En massa ansvar och sån jävla skit.

Sånt hör väl fan inte hit?

 

När man är en ung pojke i sina bästa år.

Om du är riktigt snygg imorgon så kan du få smeka mina lår(a)

 

Nu hoppas jag verkligen att din 18 års dag kommer bli någonting att berätta för din första barnkull.

Farbror Linkan ska komma förbi och berätta om när pappa Simon var skitfull.

 

Se nu bara till att ditt födelsedatum inte är fejk.

För imorgon ska vi festa galet på en fet jävla ''sandwitch cake''.

 

Det var allt för mig för denna gång men jag kommer tillbaka!

Puss på er alla och kissies! I <3 kissie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0