de där med hanna..

Sitter och lyssnar på "det är så synd att du är så söt" "och Sofijah - Ängel".. kommer du ihåg det? Kommer du ihåg oss? kommer du ihåg allt vi gjorde? Kommer du ihåg när jag frågade dig om du kunde hjula på första idrottslektionen då jag flyttade till Rättvik? eller när du frågade mig om jag hade bilddagboken, och jag kollade på dig som ett frågetecken, för att jag inte hade någon aning om vad det var. När vi hade youghurtkrig i webcam för simon? eller när jag bodde hos dig i en vecka? när jag somnade på fotbollsplanen när du hade träning? när felix sa till mig på msn att en tjej gillade honom, och vi sa "jaha, och vad ska jag göra åt saken" och började asgarva och jag flög av johans skrivbordsstol? alla gånger jag har sovit hos dig, typ fler gånger än jag sovit hos mig själv? när vi skulle fira linneas födelsedag, när vi va vakna till två och limmade på kondomer på ett stort plakat? när jag blev livrädd när du och din familj kom upp och grattade mig på min födelsedag? minns du sommaren08? då jag sov hos dig hela tiden? när vi gömde oss i lukas buske och han trodde de va en hund? när vi skulle träffa simon och linus och dom satt under ett träd och tjockade sig? när vi kallade oss för jönsson-ligan? när jag, linus och simon körde twister på gården? när jag jagade linus med en sån där biljardkö runt biljardbordet? när vi flyttade runt bänkar i rättvik? när jag skrev "artiklar" om oss i din engelskabok? när vi trampade trampbåt till "mora" haha? eller när vi va hemma hos simon och såg på snake's on a plane? när jag och linus satt och skrek som fan, och sen höll vi på med nån lampa och låtsades att de va en orm? när jag hade panik hela tiden? till exempel när vi skulle slå in julklappar med tjejerna hemma hos dig och jag fick panik över att nån grävde i smöret? alla filmkvällar vi har haft hos dig? wrongturn, the hills have eyes och dom där filmerna? när fredagarna bestog av skola, sen köpa godis sen gå hem till dig? när vi va hemma hos fredrik till typ sju på morgonen? minns du 9/5? kommer du ihåg när vi jobbade på melodifestivalen i leksand? när vi plockade på oss skitmycket bullar och små ostbågepåsar? när vi va på din brorsas match när han förlorade mot gnaget och jag va den ända glada på hela arenan? eller när vi cyklade med linnea upp till din farmor i lindberg? när vi klädde julgranen och gjorde knäck som gick åt helvete hemma hos mig? när vi knarkade bert-filmen? efter dansuppvisningen när vi spelade in en film inne på din toalett där vi gjorde nånting som jag nu iinte minns och asgarvade? kommer du ihåg när vi va uppe i backen i bara långärmat och tog kort? och tog skjuts upp med simon och misja? eller när vi hade friluftsdag och åkte bob? när vi ramlade av och den åkte hela vägen ner för backen och du satte iväg efter? hahah! eller den andra frilutfsdagen när du jag och tjejerna åkte i skogen och ramlade allihop över varandra? eller när du hade ner hyllan med marabourullar inne på hemköp? när jag färgade ditt hår brunt första gången? på skolavslutningen när vi ramlade med cyklarna och kom typ en timme försent? när vi va i stockholm tillsammans? Kommer du ihåg år 2008 med mig?

Ja, jag får frågor hela tiden om "vad som hände mellan mig och Hanna". Vi var så jävla tighta i ett år, vi va med varandra varje dag, och bråkade bara en gång om jag minns rätt? eller vi bråkade inte ens, vi tjafsade bara lite. Alla sa hela tiden att vi va oåtskiljbara, att vi var som systrar, att ingenting kunda komma emellan oss. Att om man någon gång såg henne så såg man alltid mig, eller om man någon gång såg mig, så såg man henne. De flesta minnen jag har från rättvik finns hon med i. Vi gjorde typ allt tillsammans, och hon fanns alltid där för mig, och så vitt jag vet, så fanns jag alltid där för henne. Hon va den vän som jag varit tightast med någonsin, hon var verkligen min bästvän. Det var alltid hon som gick mig på bättre humör, och det va alltid hon som drog mig upp ur skiten om jag fallit. Hon visste allt om mig, verkligen allt. Hon var helt klart ljuset i mina dagar, när allt var som sämst, då va hon solen i regnet för mig. Ja, låt oss bara säga att det alltid var jag&hon. Så vad hände då? ja, ärligt talat så vet jag inte. Jag kände att vi började glida ifrån varandra efter jullovet i sjuan, då jag hade bott i rättvik i ett år, och det kände hon också, för vi pratade om det. Fast vi va bästavänner en bit in på andra termien i sjuan ändå. På sportlovet så åkte vi ner till stockholm tillsammans och sådär, men efter det, då, då tror jag att vi gled ifrån varandra. och grejen är, att vi inte ens pratade om det. Vi bråkade inte eller nånting, vi bara slutade umgås med varandra, jag vet inte varför. & jag vet inte hur hon tolkar det hela, men jag tyckte de verkade som att hon inte ville vara med mig längre för att jag förändrades. Jag tyckte då inte att jag hade förändrats, jag tyckte att jag bara hade börjat prova på mer saker och lärt känna andra, men jag var samma person. Samma person som älskade henne som bästavän. Men tydligen så tyckte hon det, och därmed så lärde hon också känna andra personer, och så slutade vi prata helt plötsligt. Jag försökte få henne tillbaka och jag gjorde i stort sätt allt jag kunde för att lappa ihop våran vänskap igen, men det fungerade inte. Visst lär det väl varit mitt fel också, men jag vet dock inte vad jag gjorde fel.. Jag började med saker som jag inte gjort tidigare ja, men jag var fortfarande samma person. Och nu såhär i efterhand så önskar jag verkligen att jag kunde gjort det jag gjorde fel annorlunda, så att det i alla fall hade slutat bättre än vad det gjorde, eller inte slutat alls. Jag saknar henne och allt vi gjorde så grymt jävla mycket!
Men jag hittade nytt umgänge och likaså gjorde hon, så jag antar, att vi helt enkelt växte ifrån varandra. Så jag vet alltså inte vad som hände mellan oss egentligen, och det här är bara min uppfattning, hur hon upplevde det hela, det vet jag inte. Men jag saknar det, den där äkta vänskapen med henne..


Kommentarer
Postat av: hannagesar :)

deniiiiiiiiiiiiiiiize, ! xxdddd hahahahahahah jag glömmer fan aldrig dom där dagarna när det va du&jag. Jag kommer ihåg första dagen i skolan, då du stod där med en röd fet fjällräven jacka och typ halvt översminkad med linda, amanda och tommy, så gick ni in o prata med rektorn så börja alla fråga vem du va xdd, vi blev typ vänner direkt om inte jag minns fel ? ;s vi blev vänner iaf, bästavänner och det ångrar jag inte iaf. ! 08 och början på 09 förändrade mitt liv. HAHAHA!, när du skulle färga håret på mejjjjj xdd, (yy' och allt ! , min kamera var med överallt ! och bilderna finns kvar här nånstans på nån dator :)



de va väl i våras vi gled ifrån varann mer och mer.. som du sa, vi kanske hitta andra o va med. men i själva verket vet jag inte vad som hände då, när det inte va du och jag längre,. alla blev typ "förvånade" över att när man såg den ena, såg man inte den andra längre.. Sen när sommarlovet kom så flyttade du, och nu har vi inte någon kontakt alls längre, från att vara som Piff&Puff, till ingenting. Men de e väl så att alla förändras.. vissa mer än andra ;)



jag glömmer aldrig när det va Nizen&Bunnys <3

2009-11-08 @ 19:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0