JULAFTON

Haft en bra jul? njao, helt okej. Jag har aldrig varit så otaggad på jul alltså, jag som egentligen brukar älska julafton.. suck. Men men, det har varit hyfsat i alla fall. Igår kväll pratade jag i telefon lite längre än vad jag egentligen borde och efter det så jag låg och läste en trav med kalleankatidningar från 01 fram till klockan sex för att se om tomten kom, men det gjorde han inte.. blev fett besviken!
Imorse blev jag väckt, och kilade med familjen iväg till mormor för julfrukost, supermysigt! Efter det gick vi hem igen och fixade lite, och runt ett kom mormor, gammelmormor, gammelmorfar och moster hem till oss och fikade och öppnade paket. två timmar senare satt jag självklart bänkad framför Kalle! det är helt klart det bästa med julafton, speciellt musses campingsemester och tomteverkstaden, och för att inte tala om att jag är helt gaaaalen i hackspetten och när musse, kalle och långben käkar majs! så jävla roligt. fortsatte julafton sen med att gå hem till mormor och äta med hela tjocka släkten sen, korv, köttbullar och sill står mig upp till öronen nu, haha..
och runt sex så kilade alla upp till morfar och öppnade paket och så kom tomten :) när alla öppnat paketen och sådär så har vi alltid en gissningslek. En i släkten köper någonting som alla kan ha användning för och berättar inte för någon vad det är, och så får alla gissa på vad det kan vara, men bara ja- och nej frågor. Och min smarta moster som köpte klappen i år köpte något som hon knappt vet själv vad det är, grattis! så vi satt där och gissade i säkert tre timmar och hon sa typ nej till allt, för hon visste ju inte själv vad det va. Efter två timmar gav jag upp och la mig mitt på golvet och garvade åt alla. Tänk er själva, typ 40 pers sitter i ett rum, varav 20 är mellan 10-40, tio är senila pensionärer och tio är barn.. precis! det va hemskt! alla började tjafsa och dom som inte fatta bara garva.. tillslut blev det kaos och jag gav upp totalt och gick hem, och nu sitter jag här och vet inte vem som fick julklappen. Sitta vid datorn på julafton måste vara det absolut mest tragiska man kan göra. så därför tänker inte jag göra det längre, nu ska jag dricka te och äta julgodis (ja, jag har gått upp typ 35 kilo på fem dagar) med familjen och öppna mera julklappar, skriver nog inte mer ikväll, men nu vet ni hur min julafton har sett ut.
Kyss & GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0