man borde inte behöva lägga tid bakom sig.

Jag kan inte sova, så därför tänker jag blogga. Som ingen kan ha missat är det ju ett nytt år nu, ett nytt år, men nya förväntningar, nya tag och nya möjligheter. Jag ser verkligen fram emot det här året, det ska bli ett år att minnas. that's a fact. Mitt tvåtusennio har förövrigt varit rätt galet det med, och det är absolut något jag kommer minnas ja. Den första januari 09 bodde jag i rättvik och va magsjuk.. haha ja, jag var magsjuk över nyårsafton, det var hemskt. Då var min bästavän hanna, vi gjorde galet mycket tillsammans. I början av året va vi lika tighta som vi hade varit ett år tillbaka, och vi åkte iväg från dalarna för första gången tillsammans på sportlovet i mars, vi hade fan riktigt kul då! Efter det tappade vi kontakten och jag vet fortfarande inte varför. Det va konstigt att bara "tappa kontakten" med tanke på att vi gick i samma klass och så, men det gjorde vi hursomhelst. Jag började umgås med de som va ett år äldre en hel del, eller ja, så gott som bara med dom. Erika och Angelica kom jag närmast, vi gjorde en jävla massa grejer. Till exempel när angelica sov hos mig, och vi drack en öl på kvällen, och sen dagen efter så glömde vi den i mitt rum och åkte iväg, sooo busteeed, hahah. eller när jag sov hos erika, och så satt vi ute på källartrappen och rökte, och så kom hennes mamma på oss.. så tragsikt. innan jag lärde känna alla 94or så va det mest sovaöverkvällar och titta på film typ, första halvåret 09 förändrades allt, det blev mera fester, mer utekvällar. Där i början av våran nån gång intog ju clubwasaborg och PJ-tiderna tog över rättvik. En gång i månaden va det "disco" på wasaborg, och det va verkligen månadens höjdpunkt. När första discot för terminen gick av stapeln så va jag och tjejerna där, mer taggade än nånsin förr. Då började "strul-perioden". Alla klängde och kladdade på varandra i ungefär fem timmar på en fredagskväll. första gången tror jag att jag strulade med ungefär åtta pers om jag minns rätt.. nyktert va det ju dessutom, men riktigt roligt faktiskt! Två gånger till va det fredagskvällar då alla strulade runt i en lokal med dunk från basen, och ja, det va roligt dom gångerna. Efter det vet jag inte vad som hände men jag har en aning om att det var på grund av rättviks egna partykung OLLEGREEN som hångelkvällarna övergick till minne, då han blev tillsammans med darija. Det var olle som påbörjade strulpartyna, och också han som avslutade dom. Vilket jag på sätt och vis är riktigt glad över, det vart en jävla massa konsekvenser att ta på måndagen därefter varje gång. + att rättvik började bli invaderade av fjortisar från övriga dalarna på grund av deras helroliga fester. vinter/vår-halvåret övergick till sommar och något jag defenitivt kommer komma ihåg är "festen" i västbjörkas bystuga! men också alla kvällar/nätter nere på stationen, och classic självklart! då va bästavännen frida från sthlm uppe hos mig, och nog hade vi kul alltid: gjorde bort oss BIGTIME i slalombacken när vi åkte rodel. Kvällen då jag och erika gick runt i rättvik i bara trosor va ju lite sisådär en rolig kväll också. något jag heller aldrig kommer glömma är att den sommaren skilde sig min mamma och min låtsaspappa efter åtta år tillsammans. det här var också sommaren då jag fick reda på sanningen om min riktiga pappa, som jag inte tänker ta upp här och nu edock. något som sitter som ett påbörjat läkande ärr nu, som senare kommer bli ett minne för livet är den nionde augusti. Ett datum som bara jag, och mina närmsta vet vad som hände, vilket jag inte tänker ta upp i bloggen, men det var en kväll fylld med väldigt blandade känslor, och än en gång måste jag ta upp olle här, för han räddade mig den kvällen, så tacka honom nog, det kan jag aldrig göra. Sommaren tog slut och det var dags för mig att säga hejdå till alla som jag lärt känna där uppe i rättvik, som gjort tiden där till det sjukaste och bästa året nånsin. Har så otroligt mycket minnen där ifrån alltså.. ah, ännu en ny skola och nya vänner väntade mig, och det blev så jävla mycket bättre än vad jag trodde. Har hittat mitt gäng som jag umgås den större delen med nu, och vi har haft riktigt roliga kvällar ihop. Skolan kunskapsmässigt har gått i rasande fart rakt neråt. Mina betyg var hyfsade eller kanske mer än så i rättvik, när jag flyttade till sthlm och började i vinstgård så orkade jag verkligen inte göra nånting, och nu ligger jag absolut längst ner på botten.. men det ska fixas nästa termin.
Ska kanske ta upp Sam också.. Finns egentligen inte så mycket att säga, men han var en underbar vän som jag började tycka om redan första gången vi pratade via facebook. Kunde verkligen prata med honom om precis allt. Sen blev allting fel tyvärr och ingenting slutade som det skulle. Nu har vi ingenting med varandra och göra längre, och han har nu valt den andra vägen, den vägen och det livet där jag inte har någon plats. jag vill verkligen inte ha det så, men det blir bäst för honom och det är vad han mår bäst av så jag får lära mig leva med det. För jag vill hans bästa, även om varken han, eller någon av hans kompisar tror det. Förstår i för sig varför dom inte tror det, men dom har å andra sidan bara hört hans verison av historien, och jag ser det hela ur ett helt annat perspektiv. Äsch, det där har också blivit ett minne nu, ett minne som jag har valt att lägga i den positiva högen. Han är en riktigt bra kille, och verkligen värd att älska, men jag va inte rätt för honom, och han var inte rätt för mig, that's it.
Nu är det i alla fall jullov och självaste nyårsafton.. vet inte vad jag vill få ut av det här, men kände bara för att skriva av mig lite. och jag skiter fullständigt i min meningsbyggnad och blablabla i det här inlägget, för som sagt, det är min fucking jävla blogg. hursomhelst så ska jag få mig lite sömn nu, vill tacka alla som gjort året värt att ta sig igenom för mig. nu ser jag fram emot det kommande, och det ska firas ordentligt, det är ju trots allt ett decenium som försvinner. 2009 är från och med nu, ett minne.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet! :D

2009-12-31 @ 15:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0